About Us

We work with partners around the world to advance reproductive justice by expanding access to abortion and contraception.

Ipas Sustainable Abortion Care

Our Work

The global movement for legal, accessible abortion is growing. Our staff and partners in countries as diverse as Bolivia, Malawi and India are working to ensure all people can access high-quality abortion care.

Where We Work

The global movement for legal, accessible abortion is growing. Our staff and partners in countries as diverse as Bolivia, Malawi and India are working to ensure all people can access high-quality abortion care.

Resources

Our materials are designed to help reproductive health advocates and professionals expand access to high-quality abortion care.

For health professionals

For advocates and decisionmakers

Training
resources

For humanitarian settings

Abortion VCAT resources

For researchers and program implementors

Resources

Delatando a las mujeres:el deber de cada prestador/a de servicios de denunciar

La relación de larga duración de confidencialidad entre prestador/a de servicios y paciente se está deteriorando silenciosamente, ya que un número alarmante de personal médico en toda Latinoamérica está denunciando a las mujeres y niñas a la policía por tener abortos. Muchos países ahora exigen, protegen o fomentan que las y los profesionales médicos no cumplan con su deber de confidencialidad cuando atienden a las mujeres que buscan atención postaborto. Esta publicación aborda las tres principales maneras en que profesionales de la salud se ven obligados a no cumplir con su deber de confidencialidad, basándose en las diversas leyes latinoamericanas que rigen las obligaciones del personal de salud en cuestiones de aborto. Además, explica a fondo el impacto de dichas leyes en profesionales de la salud y en las mujeres, y menciona los numerosos órganos internacionales, declaraciones, documentos de consenso, etcétera, que establecen normas para proteger la confidencialidad de las pacientes. Por último, la publicación ofrece recomendaciones para organismos internacionales de derechos humanos, gobiernos y profesionales de la salud, con el fin de proteger el derecho de las mujeres a la confidencialidad, así como la obligación ética de cada prestador/a de servicios de salud de respetar ese derecho.
Authors: Ipas
Year: 2016

Languages: Spanish

Regions: Caribbean, Latin America

Countries:

Topics: